اخبار بین المللی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 27138
1396/09/20 - 08:30
آهسته کردن پیشرفت شکل جنینی دیستروفی عضلانی در آزمایشگاه

محققین دانشگاه سنت لوئیس نشان داده اند که دارویی جدید فیبروز(اسکار) را کاهش می دهد و مانع از دست رفتن عملکرد عضلانی در مدل جانوری دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) می شود. این دارو رویکردی امیدوار کننده ای را برای طراحی داروهای جدیدی که بتواند به افراد دیستروفی کمک کند، ارائه می دهد.

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، دیستروفی عضلانی دوشن، شکلی جنینی از اختلالات تحلیل برنده عضلات است که از هر 5 تا 10 هزار تولد یک نفر را درگیر می کند. این بیماری به علت موتاسیون در ژن دیستروفین روی کروموزوم X اتفاق می افتد. بیماران مبتلا به این بیماری، تحت درمان به طور میانگین 25 سال عمر می کنند اما کیفیت زندگی آن ها به دلیل ویلچر نشینی و سختی تنفس روز به روز پایین می آید.

در مطالعه ای که در دانشگاه سنت لوئیس صورت گرفته است این است که دکتر توماس بوریس و همکارانش به مطالعه هورمون های طبیعی پرداخته اند که گیرنده های هسته ای را تنظیم می کنندو با درک نحوه عملکرد آن ها، محققین قادر خواهند بود ترکیبات سنتتیکی را طراحی و تولید کنند که این گیرنده ها را به منظور درمان بیماری هدف قرار می دهند. آن ها نقش گیرنده هسته ای REV-ERB را کشف کردند که فرایندهای کلیدی از خواب گرفته تا تنظیم کلسترول و هم چنین بازسازی عضلانی را تنظیم می کند.

سلول های بنیادی عضلانی که به جایگزینی بافت عضلانی آسیب دیده کمک می کنند،  میوبلاست ها را تولید می کنند که قادر به تکثیر و تولید میوبلاست های جدید هستند یا این که می توانند بافت عضلانی تمایز یافته را تولید کنند. کاهش بیان REV-ERB منجر به تمایز میوبلاستی می شود و افزایش بیان آن می تواند عملکرد متابولیکی و میتوکندریایی را در عضلات اسکلتی کاملا تمایز یافته تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه این محققین نشان دادند که استفاده از داروی مهار کننده این گیرنده موسوم به SR8278 بازسازی عضلانی را بعد از آسیب حاد تحریک می کند. این دارو می تواند توده فیبروزی عضلانی  و تخریب پروتئینی را در عضلات کاهش دهد و منجر به افزایش توده عضلانی و تقویت عملکرد عضلانی شود. در مجموع این مطالعه REV-ERB را به عنوان یک هدف بالقوه برای درمان دیستروفی عضلانی معرفی می کند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved